Misja i wizja:
Podstawowym zadaniem DWAG jest profesjonalne wsparcie dla jednostek organizacyjnych AGH w zakresie współpracy z interesariuszami oraz koordynowanie systemu wspierającego rozwijanie partnerstw strategicznych AGH z wiodącymi podmiotami gospodarczymi w wymiarze ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym.
DWAG jako miejsce współwytwarzania wartości dodanej w biznesowych relacjach
z interesariuszami, efektywnie wzmacnia rolę AGH zarówno na rynku lokalnym, jak i globalnym przynosząc korzyści dla społeczeństwa i Akademii.
Dział Współpracy z Administracją i Gospodarką jest jednostką Uczelni prowadzącą działania wspierające współpracę społeczności uczelnianej z przedsiębiorcami, instytucjami otoczenia biznesu, jednostkami administracji państwowej i samorządowej, uczelniami oraz instytucjami badawczo-rozwojowymi poprzez:
- organizację i koordynację inicjowanej przez Uczelnię współpracy z podmiotami zewnętrznymi;
- promocję potencjału Uczelni wśród podmiotów potencjalnie zainteresowanych współpracą pomoc w formalno-prawnych aspektach współpracy Uczelni z podmiotami zewnętrznymi.
Zakres działalności działu obejmuje w szczególności:
- inicjowanie i koordynowanie współpracy AGH z przedsiębiorcami i środowiskami gospodarczymi w kraju i zagranicą oraz administracją rządową i samorządową;
- koordynację zarządzania informacją oraz doradztwem dla podmiotów zainteresowanych współpracą z AGH;
- opracowanie i koordynację systemu wspierającego rozwijanie partnerstw strategicznych AGH z wiodącymi podmiotami gospodarczymi;
- organizację cyklicznych konferencji oraz seminariów o tematyce gospodarczej służących pobudzaniu i rozwijaniu współpracy AGH ze środowiskami gospodarczymi i administracją
w dziedzinach kluczowych dla rozwoju regionu i kraju; - przygotowywanie i aktualizacja oferty badawczej i technologicznej AGH dla potencjalnych partnerów zewnętrznych;
- budowę, stałą aktualizację oraz zarządzanie bazą kompetencji AGH dla współpracy
z gospodarką; - promocję kompetencji i możliwości włączania się AGH w programy i projekty o strategicznym znaczeniu dla gospodarki kraju i regionu;
- promocję potencjału AGH, w tym oferty badawczej i technologicznej uczelni w środowiskach gospodarczych poprzez udział w targach, konferencjach, kongresach, seminariach, itp.;
- obsługę formalno-prawną i merytoryczną zawieranych przez AGH umów i porozumień
o współpracy, listów intencyjnych, umów o poufności i umów konsorcjum; - organizację spotkań biznesowych z podmiotami zewnętrznymi w celu podjęcia współpracy,
jak i związanych z podpisywaniem dokumentów o współpracy sygnowanych przez Prorektora
ds. Współpracy; - zarządzanie tablicą „Umowy planowane” w Chmurze AGH;
- weryfikowanie pod względem formalnym, rejestrowanie, monitorowanie, ewidencjonowanie, zamykanie i archiwizowanie umów na wykonywanie przez jednostki AGH prac badawczo-rozwojowych;
- aktualizacja założeń realizacji prac badawczo-rozwojowych w systemie ASIMS+
oraz w dokumentach; - sporządzanie zestawień prac badawczo-rozwojowych realizowanych przez Akademię
oraz dokumentów o współpracy podpisanych przez AGH z partnerami zewnętrznymi; - prowadzenie rejestrów i komputerowych baz danych dotyczących współpracy AGH
z administracją i gospodarką; - obsługę organizacyjną uczestnictwa AGH w klastrach, centrach zaawansowanych technologii, platformach technologicznych, sieciach kompetencji itp.;
- współrealizacja projektu POWER 3.5 edycja II;
- współrealizacja projektu KlastER w ramach GOSPOSTRATEG.